Situasi Sebenar Hariss Harun Dengan Kelab Sepanyol dan Kelab Singapura Didedahkan

Situasi Sebenar Hariss Harun Dengan Kelab Sepanyol dan Kelab Singapura Didedahkan|MERUJUK artikel dalam website SemuanyaJDT, Hariss Harun sebelum ini dipinjamkan ke kelab Singapura iaitu Home United selepas kelab Sepanyol yang mahu menggunakan khidmatnya dikenakan sekatan cukai sekaligus dilarang untuk mendaftarkan pemain baru sehingga bulan Jun 2017 yang lalu.

Situasi Sebenar Hariss Harun Dengan Kelab Sepanyol dan Kelab Singapura Didedahkan|

JDT sebelum ini telah mengumumkan bahawa Hariss akan menyertai semula L'Hospitalet dalam bulan Jun untuk musim sebelum ini, tetapi kelab itu difahamkan mempunyai rancangan lain untuknya selepas pasukan Sepanyol itu diturunkan ke divisyen keempat pada akhir musim lalu.

Namun, merujuk berita Today Online, Home United telah mencapai perjanjian dengan JDT untuk memanjangkan pinjaman perjanjian mereka untuk bintang Lions XII Hariss Harun supaya kekal hingga akhir musim ini, Hariss Harun turut bergembira mahu kekal bersama Home United sehingga penghujung musim ini.

Walau bagaimanapun, terdapat klausa yang membenarkan pemain berusia 26 tahun itu pergi jika dia menerima tawaran yang sesuai dari luar negara sebelum tingkap pemindahan ditutup, yang biasanya berakhir pada bulan Ogos di Eropah.

Klausa dalam perjanjian itu disahkan oleh jurulatih Home Home Aidil Sharin, yang memberitahu: "Jika antara (sekarang dan) bulan Ogos, jika sebuah kelab menginginkannya, kami harus membebaskannya. Kami akan menyokong (dia jika itu berlaku).

"Kami tidak mahu menghentikan pemain yang boleh bermain dalam liga yang lebih baik dan setiap impian pemain mahu bermain di luar negara. Kami bercakap dengan (pengarah sukan JDT) Alistair Edwards dan sejak Hariss tidak mempunyai tawaran lain pada masa ini, (extension contract) membolehkan dia bermain dan mendapatkan fitness jadi [jika ada kelab mahukan dia, Hariss akan bersedia. "
Hariss tidak bermain secara kompetitif hampir empat bulan sebelum perpindahan awalnya ke Home United, kerana dia tidak didaftarkan sebagai pemain asing JDT kerana sudah mencukupkan 4 pemain import dan juga tarikh perpindahan liga malaysia sudah tutup untuk musim ini. Ia bermakna dia tidak dapat kembali bermain untuk JDT apabila perpindahan ke kelab Eropah gagal.

Hariss, pemain yang pernah memenangi Piala AFC pada 2015 dengan JDT, tidak sabar-sabar untuk terlibat dalam perlawanan zon Asean two-legged ke atas Ceres-Negros FC pada Ogos.

"Saya berharap dapat bermain dan memenangi Zonal Final pada Hari Kebangsaan ini," katanya dalam satu kenyataan kelab.

"Saya suka untuk membawa lebih banyak kegembiraan kepada Singapura pada hari istimewa ini. Saya gembira kerana saya dapat kekal dengan Home United. Pasukan ini baik di atas padang ... Saya dijual oleh kelab tahap profesionalisme dan itu falsafah bola sepak. "

Hariss menambah: "Saya berharap dapat memenangi beberapa trofi dengan Home United apabila musim berakhir."

Adakah Hariss akan kembali ke JDT pada musim hadapan? JDT perlu memperkuatkan pasukan musim depan untuk mengejar slot Piala ACL 2019.

Sumner: SemuanyaJDT

No comments

Powered by Blogger.