5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2024 [TERBARU]

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2024|ADAKAH anda penggemar sukan badminton? Apakah jenis dan jenama raket badminton terbaik di pasaran Malaysia tahun 2024? Sedia maklum, raket badminton menjadi objek penting bagi setiap pemain badminton, sama ada profesional, separa profesional mahupun amatur. Pilihan raket yang tidak sesuai dengan gaya permainan atau tahap kemampuan akan mengganggu prestasi sesuatu permainan. Berikut kami akan kongsikan mengenai cara memilih raket serta beberapa raket badminton terbaik yang patut anda beli.

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2020

Setiap jenama terkenal seperti Yonex, Li-Ning, dan Victor membuat raket badminton yang terbaik dengan kriteria yang sesuai dengan gaya atau kemampuan bermain setiap individu.

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2024 [TERBARU]

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan cadangan raket badminton terbaik dan terbaru dari pelbagai jenama yang patut anda beli di pasaran Malaysia:

Senarai Raket Badminton Terbaik Tahun 2024

1. Adidas Badminton Spieler A09

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2020

Bagi anda yang mahir bermain pantas untuk meletakkan bola ke arah yang sukar, dapatkan raket ini. Adidas menggunakan teknologi Quad Wings dan pembinaan rangka Heavy Head untuk menyokong prestasi anda yang gemar melancarkan smash keras.

Raket ini mempunyai ukuran pegangan G5 atau kira-kira 3 inci, cengkaman yang sangat selesa. Berat rak Adidas Spieler A09 sahaja ialah 84 gram dan panjang keseluruhan batang adalah 675 mm.

2. Mizuno Featherlite Duralite 68

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2020

Sekiranya anda bercadang untuk membeli raket bulu tangkis yang paling selesa dibuat di Jepun, anda boleh mempertimbangkan Mizuno Featherlite Duralite 68. Raket badminton dengan pembinaan Graphite Modulus Tinggi Jepun dirancang dengan ciri-ciri bingkai Aerobox yang akan meningkatkan kelajuan setiap raket ayunan tanpa terhambat oleh daya tahan angin.

3. Adidas New Spieler P 09 Core Raket Badminton

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2020

Adidas melancarkan raket bulu tangkis yang diperbuat daripada aloi Ultra High Carbon dan Zylon Fiber. Gabungan material yang sempurna disokong oleh teknologi Quad Wings dan pembinaan raket berat kepala sehingga akan menyokong setiap jenis pemain menyerang.

Raket badminton berkualiti dari Adidas ini sangat sesuai untuk digunakan semasa latihan atau perlawanan. Produk seberat 84 gram ini tidak akan membuat tangan anda letih walaupun ramai yang melakukan serangan pantas.

4. Victor Arrow Power 990

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2020

Victor menggunakan teknologi aerodinamik yang akan dengan cepat mengembalikan batang raket ke kedudukan asalnya. Batang elips raket ini juga dapat mengurangkan ketahanan udara dan memberikan anti-tork yang lebih tinggi.

Dikombinasikan dengan bingkai segi enam, raket bulu tangkis jenama Victor akan memberikan kestabilan yang lebih tinggi dan dapat meningkatkan kemampuan manuver dan kekuatan.

5. Li-Ning D Calibar 009C Badminton Racket

5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia 2020

Bagi anda yang mahukan raket bulu tangkis yang tidak mudah patah atau bengkok, Li-Ning 3D Calibar 009C adalah pilihan anda.

Li-Ning bukan sahaja menggunakan bahan bermutu tinggi, ia juga merancang raket ini dengan bingkai yang dapat mengurangkan ketahanan terhadap rintangan udara ketika diayunkan. Raket ini mempunyai berat 84 gram sehingga tergolong dalam raket 4U.

Semoga perkongsian 5 Raket Badminton Terbaik Di Pasaran Malaysia ini dijadikan rujukan buat anda semua!

No comments

Powered by Blogger.