Jadual WSBK Superbike World Championship 2024 Waktu Malaysia (Keputusan)

Jadual WSBK Superbike World Championship 2024 Waktu Malaysia (Keputusan)|BILAKAH tarikh pelumbaan Superbike World Championship tahun 2024 bakal berlangsung? Panduan buat peminat sukan permotoran yang ingin ketahui jadual dan keputusan pelumbaan Superbike World Championship (WSBK) musim 2024. Untuk makluman anda, pelumbaan Superbike World Championship 2024 yang memasuki edisi kali ke-37 akan berlangsung secara rasmi mulai 25 Februari 2024 sehingga 13 Oktober 2024. Berikut dikongsikan Jadual dan Keputusan WSBK 2024 Waktu Malaysia buat rujukan anda.

Jadual Superbike World Championship 2022 Waktu Malaysia (Keputusan)

Sedia maklum, Kejohanan Dunia Superbike (juga dikenali sebagai WorldSBK, SBK, World Superbike, WSB atau WSBK) ialah siri perlumbaan jalan raya siluet berdasarkan motosikal sukan pengeluaran yang banyak diubah suai. Kejohanan ini diasaskan pada 1988. Kejohanan Dunia Superbike terdiri daripada satu siri pusingan yang diadakan di kemudahan perlumbaan tetap. Setiap pusingan mempunyai dua perlumbaan panjang penuh dan, mulai 2019, perlumbaan pecut sepuluh pusingan tambahan yang dikenali sebagai perlumbaan Superpole. MotoGP ialah Formula Satu yang setara dengan dunia motosikal, manakala perlumbaan Superbike serupa dengan perlumbaan kereta sukan.

Jadual WSBK Superbike World Championship 2024 Waktu Malaysia (Keputusan)

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan jadual dan keputusan WSBK 2024 Waktu Malaysia termasuk siaran langsung di Astro Arena:

Kalendar Pelumbaan WSBK 2024

Berikut dikongsikan Kalendar Pelumbaan WSBK Tahun 2024 yang meliputi 12 pusingan:

Jadual WSBK Superbike World Championship 2024 Waktu Malaysia (Keputusan)

Jadual dan Keputusan WSBK 2024 (Waktu Malaysia)

Berikut dikongsikan Jadual dan Keputusan Superbike World Championship musim 2024 dalam Waktu Malaysia:

*Akan dikemaskini

Info Penting:
*Jadual dan keputusan pelumbaan WSBK akan dikemaskini dari semasa ke semasa

Semoga perkongsian Jadual dan Keputusan Pelumbaan Superbike World Championship 2024 ini dijadikan rujukan buat semua peminat sukan pemotoran di Malaysia!

No comments

Powered by Blogger.